Sioc direct - slave sioc problemer

Post Reply
peterhdk

Sioc direct - slave sioc problemer

Post by peterhdk »

Hej

Har nogen af jer oplevet med prosim2/sioc direct, at når et/flere USB moduler: (radio, nav, adf eller atc) er tilsluttet til en pc, hvor sioc er opsat som slave, så skifter tallet på standby displayet eller atc displayet, ca. hvert 10 sekund ligesom alle moduler tilsluttet slave sioc pcèn også forsvinder kortvarigt i prosim - det virker som om forbindelsen mistes/eller opdateres - (nb. modulerne fra slave sioc pcèn forsvinder ikke i master sioc displayet). Moduler som er tilsluttet på sioc server pcèn, sker der ikke noget med/de virker perfekt.

Dernæst hvis sioc er opsat som master på den pc hvor prosim er installeret, så findes alle moduler som er tilsluttet en pc, hvor sioc er opsat som slave , men det er ikke muligt at skifte tallene m.m på modulerne - (de kan dog skiftes via panelet) - hvis der derimod er tilsluttet blot et enkelt modul på master sioc/samme pc som prosim er installeret, virker alle slave sioc modulerne, men igen, så skifter tallet på standby displayet/atc displayet, som først beskrevet.

Håber det er gjort forståeligt.

Sioc server/slave er opsat korrekt

Alle pcèr er installeret med windows 7/64 bit og opsat som arbejdsnetværk - har heller ikke problemer hvis jeg anvender sioc script og iocp server eller anden software.

Har ligeledes forespurgt i det engelske forum, men har endnu ikke modtaget noget svar, derfor forsøger jeg denne vej.

mvh

Peter
Torcs

Re: Sioc direct - slave sioc problemer

Post by Torcs »

Hei!

Jeg kan bekrefte at jeg har noe av det samme problemet. Jeg har EFIS, MCP, ADF, COM og ATC PnP moduler fra OC tilkoblet Master_SIOC PC (samme PC som Prosim V2)
Det jeg opplever er at det blinker i MCP samt at barometer PFD hopper tilbake til mm.Hg etter 2sek når jeg har endret til hPa.

Jeg synes også at dette minner om noe "oppdatering"/refresh som skjer.

Jeg har også en master-slave oppsett. Dette satte jeg opp pga av at USBServos-card fra OC ikke gikk å konfiguere i PSV2 uten at SIOC gikk i lås. Nå prøver jeg med å kjøre USBServo-card inn på slave_SIOC på en PC nr.2.

Men har også et annet problem med å få dette til (en annen sak måske)

Før jeg forsøkte å kjøre USBServos via SIOC_slave på 2nd PC så hadde jeg ikke problemer med "blink" og reset av barometer....

Tor Christian
peterhdk

Post by peterhdk »

Hej Tor

tak for oplysningen.

Jeg har ikke forbundet nogle servo kort endnu, da jeg pt. ligger i byggerod / simulator under ombygning - men jeg vil forsøge at finde et opencockpit servo kort og tilslutte det.

Jeg syntes også at have læst at der var problemer med sioc og mcp version 3, hvorfor der i disse tilfælde skulle anvendes sioc 6 - der blev også nævnt noget om servo kortet/problemer med det og sioc direct.

Til orientering kan jeg oplyse at jeg har forsøgt med sioc 5, 51b og 6 - alle med samme resultat.

mvh

Peter
Torcs

Post by Torcs »

ok. Takk for det. Blir fint om vi er mange som har problemet slik at det blir lettere å finne løsning.

MCP V3 er den jeg har. "Feilen" i SIOC5 var vel kun at et decimal etter første tall i IAS blinker når man vender hjulet for å stille inn. Jeg bruker SIOC 5 og har denne "feilen". Synes ikke det er et stort problem men at SIOC 6 løser problemet er jo fint! :=)

Det med SIOC og "not responding" er ikke løst enda. Humberto skulle se nærmere på det snart
peterhdk

Post by peterhdk »

Hej Tor

Det har desværre på nuværende tidspunkt ikke været muligt for mig at finde mit oc servokort/det er desværre pakket for godt væk :| , men har testet ovennævnte med sioc opsat som master/slave og ved brug af IOCP/SERVER og kun indlæst script på sioc master pcèn - her virker alt som det skal.

Så der er ingen problemer med sioc master/slave setuppet og prosim iocp/serveren.

Dette må så betyde at der er et problem med siocdirect og moduler tilknyttet en sioc slave pc

Config filen blev også skiftet, så der ikke har været nogen indflydelse fra script og omvendt ved testene.

Ovennævnte til din orientering / har ligeledes skrevet om det i det engelske forum.

mvh

Peter
Torcs

Post by Torcs »

Takk for info. Har svart på posten din. Er enig i dine antagelser. Får vente å se om Humberto eller andre kommer med noe her. Det hadde vært fint å få utnyttet USB-porter på andre PC istedet for å bruke ustabile USB-HUBs

Vi hørs!

-Tor Christian
Post Reply

Return to “Scandinavian - Svenska, Norska & Danska”