Hulp gevraagd bij Fly-Elise NG software

Post Reply
JWS

Hulp gevraagd bij Fly-Elise NG software

Post by JWS »

Beste collega bouwers,

Ik ben aan het stoeien met het programma Immersive Designer PRO (IDP) van Fly-Elise. Ik probeer tot een keuze te komen tussen het gebruik van projectoren of TV's. Omdat ik niet heel veel ruimte heb, is het nog een hele puzzel, want ook grote TV's nemen nogal wat ruimte in beslag. Ik heb een SST (dus alleen capt side). Ik moet zeggen dat het gebruik van IDP mij niet meevalt. Er is weliswaar een handleiding maar die vind ik erg summier. Het noemt de diverse elementaire functies in het programma maar daar blijft het dan wel bij. Hoe alles werkt moet je verder zelf maar zien uit te vogelen. Zo kun je bijvoorbeeld aan het begin van het programma waardes invullen over de lichtcondities in de ruimte waar de sim staat. Maar hoe je die waardes moet bepalen wordt er niet bij verteld. Ik heb een paar mailtjes gewisseld met het support team van FE met specifieke vragen hoe ik bepaalde wensen kon realiseren, maar de antwoorden waren weinig zeggend. Het waren of algemeenheden in de trant van "Creating a good multi-projection system is a complex task and requires experience and knowledge" dan wel antwoorden waaruit bleek dat mijn mail niet (goed) gelezen was. In plaats van heldere antwoorden te geven kan ik de ervaring en kennis inhuren bij FE à raison van € 180 per uur (met een minimum van 4 uur).

Ik ben daarom op zoek naar iemand in Nederland die ervaring heeft met het programma en mij op weg kan helpen. Dat hoeft niet in het forum, maar mag ook via persoonlijke berichten, mail of gewoon een keer samen achter een pc zitten en uitleg geven. Zolang het geen € 720 kost. :lol:

Groeten,

JWS
Wim Nengerman

Re: Hulp gevraagd bij Fly-Elise NG software

Post by Wim Nengerman »

Hoi JWS,

Ik gebruik Immersive Display PRO met 2 beamers op een rond scherm. Je kan daarbij Immersive calibration Pro om het beeld automatisch uit te lijnen. Dat gebruik ik niet.
Het is wel een heel werk om het beeld goed uit te lijnen, maar het is te doen. Als je bij mij in de buurt (Opperdoes) woont, dan ben je altijd welkom om eens te kijken hoe het er uit ziet en hoe het werkt.
Ook ik heb niet zo veel ruimte. Ik kan geen 180 graden scherm maken, maar het is genoeg voor een goed uitzicht.

Wim
JWS

Post by JWS »

Beste Wim,

Heel fijn dat ik eventueel langs mag komen. Ik woon in Leiden, dus dat is een uur rijden van Opperdoes. :)

Wat zijn de ruimtelijke omstandigheden bij jou? Afmetingen scherm, cockpit, kamer?

Groeten,
Jan Willem
Wim Nengerman

Post by Wim Nengerman »

Ik heb mijn cockpit op zolder, dus met een schuin dak.
De maximale breedte van het scherm is 245 cm
Het scherm is 60 cm hoog.
De breedte van de cockpit is aan de voorzijde 180 cm en aan de achterzijde 220 cm. Breeder kan niet, anders kan ik er niet omheen lopen.
Ik gebruik 2 optoma 1080 full hd beamers https://www.coolblue.nl/product/708453/ ... CkQAvD_BwE

Ik heb hier https://www.dutchflightsimgroup.nl/ op de voorpagina een foto staan.

Wim
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”