Probleem reverser

Post Reply
MvanLiempt

Probleem reverser

Post by MvanLiempt »

Hallo simmers,

ik heb ruim twee jaar geleden mijn zelfgebouwde throttle in gebruik genomen, en daarmee zijn de problemen met het aansturen van de reversers van mijn TQ begonnen en ik kan er niet achter komen waarom, het lijkt zo simpel.

Na het opstarten van prosim en het starten van de motoren werken de beide reversers zoals het moet, totdat ik de trust levers naar voren beweeg, vanaf dat moment werkt alleen de linker reverser nog maar gedurende de verdere sessie.

De TQ werkt verder probleemloos, de reversers worden aangestuurd door twee micro switches naar een Phidget 16/16 kaart en bij controle in het Phiget Control Panel werken beide switches correct.

De TQ is gemotoriseerd dmv 3 Pololu Jrk12v12 USB motor kaarten en deze werken zoals het hoort.

Beide reversers zijn geconfigureerd in de config/combined config/TQ/lever, zie schermafdruk.

In de prosim 737 main interface onder de tab Throttle/MCP is te zien dat de reversers beide geactiveerd zijn, maar onder de engine tab bij reverser left en right krijg ik geen eenduidige melding dat ze beide werken.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan, heeft iemand nog een idee in welke richting ik het moet zoeken??

Mvg.
Martin
Attachments
01BEED19-4BB4-4FD5-9959-CE0685D8BB1F.jpeg
E3913705-7DC8-41D3-B888-0010D4077C05.jpeg
BB5B235E-C4CB-4CF3-B75D-814CEC9A83D2.jpeg
cuevision

Re: Probleem reverser

Post by cuevision »

Hoi Martin,

Het enige wat ik denk is, dat er in Prosim met variabelen een blokkade wordt gecreeerd, hetgeen het onmogelijk maakt. Waarom, omdat het in het echt niet mogelijk is de reversers te kunnen gebruiken als de throttle naar voren wordt geduwd. Op mijn TQ zit er een blokkade die voorkomt dat tijdens het geven van gas de reversers werken. En dat is eigenlijk wel logisch dat je dat niet kunt, want zoals het al zegt reverse. Dat kan en mag niet samengaan met gas geven. Ze komen pas vrij als de levers helemaal zijn teruggetrokken.

Ik kan het mis hebben maar dit is de logica die ik mij kan bedenken.

SUcces!
Ed
MvanLiempt

Post by MvanLiempt »

Hoi Ed,

Bij mij zit er bij de reversers de zelfde blokkade op als bij jouw dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen, maar de grote vraag is waaraan dan wel??

Mvg.
Martin
cuevision

Post by cuevision »

Ha Martin,

Onlangs werkte bij mij de Reversers niet correct doordat er spikes op de throttle input zaten. Er is een post van Marty dat als er op de input van de throttles een klein beetje ‘gas’ wordt gegenereerd, de reversers stoppen met werken. Dus prosim bekijkt kennelijk die variabelen en blokt reversers input.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een Cockpitsonic TQ heb en dat ik die in de MCP config moet afregelen. Maar die spikes beletten de reversers functie. Nav de post van Marty, heb ik de reversers iets verder gezet, zodat de spikes in de throttle geen invloed meer hebben. Het werkt nu perfect.

Dit is t enige wat ik denk dat er ‘mis’ is.

Succes en een fijn weekend,
Ed
MvanLiempt

Post by MvanLiempt »

Hoi Ed,

Had zelf na je reactie van gisteravond de zelfde afweging gemaakt, wil de dode zone van de handels bij zero trust iets ruimer maken.
Hoop dat het dan verholpen is.

Mvg,
Martin
MvanLiempt

Post by MvanLiempt »

Hoi Ed,

Bedankt voor de gouden tip, een klein dode zone loste het probleem op 👍 Was tijdens het calibren niet waarneembaar maar was dus wel de reden dat het misging.

Mvg,
Martin.
cuevision

Post by cuevision »

Fantastisch Martin!

Goed dat je bent gered en we net z’n allen elkaar kunnen helpen. Veel plezier (weer) en een fijn weekend!

Ed
Beste groet / Kind regards,
Ed
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”