welke gate

Post Reply
ph-dla

welke gate

Post by ph-dla »

hallo

Ik ben bezig met mijn overhead.
Nu wil ik bv als de groundpower switch word geactiveerd , Dat er een relais word aangestuurd om vervolgens de alt /land display inteschakelen.
Volgens mij moet ik de GROUND GATE er voor gebruiken , Om de relais te activeren.
Klopt dit ?

Voor de backlight verlighting kan ik Overhead Backlight Master gate gebruiken ,

Maar nu wil ik de gate hebben als de apu aanstaat en ik activeerd de switch APU GEN . Zodat zonder de groundpower de land/alt display ook inschakeld ,Welke gate moet ik daar voor hebben ?

gr dennis
mickc

Re: welke gate

Post by mickc »

De GROUND GATE is actief wanneer het vliegtuig op de grond staat, niets te maken met Ground Power.

De gate die u moet gebruiken om te doen wat u vraagt, is de AC POWER AVAILABLE GATE. Dit zal actief zijn als Ground Power, APU-generator of Engine-generators online zijn.

(Google Translate Used ;) )
ph-dla

Post by ph-dla »

hello

thx for your reply..
i have find the gare , It was ac power and dc power , I have the relays conect to the overhead and see , This is the results,

dennis

Overhead is nog lang niet af , Div schakelaars moeten opnieuw bedraad worden , En de gauges moeten ook nog aangesloten worden,

gr dennis

https://www.youtube.com/watch?v=QpVuQnE9wmk
zinok2001

Post by zinok2001 »

Hallo Dennis,
Dit probleem heb ik ook met mijn overhead. Hoe heb je de background verlichting en deze (welk type) relais aangesloten en/of via welke i/o kaart ???

Gr,
Marc.
Mobo Z97M, cpu 4970K@4,4Ghz, ram 16GB, gpu 1080ti, hd 2xSSD Samsung, 1 WD 2TB, win10, Psu 800W, CP Flight MCP EL +2 x EFIS, full auto TQ RSPM, CDU V1 Engravity, OC com, nav modules, PFC yoke, homebuild OH, 2x48" HD led tv's.
ph-dla

Post by ph-dla »

hallo marc

Ik heb voor de backlight , Ledstrips ( van ebay uit china ) gebruikt voor me overhead. Totaal ca 6 a 7 meter.
Deze strip had ik in serie gezet , Maar dan kan de stroom die door de strips gaan wel erg hoog worden. Dus deze worden verdeeld in 5 segmenten .
Dat word aangesloten op een phidget 8 kanaals usb relaycard. ( PhidgetInterfaceKit 0/0/8 https://www.phidgets.com/?tier=3&catid= ... rodid=1045)
Enkel usb en prosim ziet de kaart. Let op je kan maar max 60 Wat schakelen Per kanaal . ( een warm white led strip is 1 meter 4.8 Watt , Dus 7 meter kan. )
Dus geen externe interface kaarten nodig .
Zo kan je ook de AC en DC regelen met de poorten van de relayscard.

Tip als je de leds strips met elkaar verbind met montage draad , Let op dat je draad niet tedun is . Omdat de draad erg warm kan worden . Vandaar dat ik mijn ledstrips in 5 stukken heb verdeeld.

gr dennis
Pim

Post by Pim »

Heren,

Er zijn gates voor alle backlight groepen zie plaatje. Die zou ik gebruiken i.p.v. van naar AC en DC power te kijken. In het verleden gebruikte ik een 0/16/16 Phidgets kaart om o.a. de lichtgroepen te schakelen. Ik had er dimmers tussen gezet.

Groeten,

--pim
Attachments
gates.jpg
zinok2001

Post by zinok2001 »

Dennis, Pim,
Bedankt voor jullie snel antwoord.
Ik heb mijn backlight van de Overhead ook gemaakt uit 1 Chinese strip warm wit light van +/-5m met een led-dimmer tussen en een voeding van 5V, zo ook voor de strip boven mijn MCP enz ...
Als ik gebruik wil maken van jullie tips in PROSIM737 dien ik sowieso een io/card met relais te gebruiken als ik het goed begrijp ? Zo ja welke eventueel ?

Mvg,

Marc.
Mobo Z97M, cpu 4970K@4,4Ghz, ram 16GB, gpu 1080ti, hd 2xSSD Samsung, 1 WD 2TB, win10, Psu 800W, CP Flight MCP EL +2 x EFIS, full auto TQ RSPM, CDU V1 Engravity, OC com, nav modules, PFC yoke, homebuild OH, 2x48" HD led tv's.
Pim

Post by Pim »

Hallo Dennis,

Voor de Phidgets 0/16/16 kaart heb je geen relais nodig. Hij heeft 16 outputs die elk 2A (uit mijn hoofd) kunnen schakelen. Je moet maar even de spec's opzoeken.

Groeten,

--pim
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”