V2 proberen

belgianguy

Re: V2 proberen

Post by belgianguy »

Hallo Ton,

De upgrade naar versie 2 kan je gewoon uitvoeren zonder andere upgrades. Dit kan je inderdaad doen door een nieuwe sleutel in te brengen.

Hou wel rekening met het feit dat je de Prosim server slechts op één enkele computer kan activeren. Dit in tegenstelling tot versie 1, waar je zoveel kopie's als je wilde kon installeren op verschillende computers. De server dient nu ook regelmatig contact te maken met ProSim via internet, om je installatie actief te houden. Wanneer je de ProSim server na de activatie op een nieuwe computer zou willen installeren, dan zal deze eerst gedeactiveerd moeten worden en opnieuw geactiveerd op een nieuwe computer. Daarvoor dien je ook contact op te nemen met de mensen van ProSim.

Het is wel zo, dat sinds versie 2 bestaat, er een soort abonnement bestaat voor upgrades naar hogere versies. Zonder dit abonnement kan je upgraden tot versie 2.03. Wil je verder upgraden, dan moet je via de ProSim shop die upgrades aankopen. Dit geeft je dan recht op een jaar lang upgrades, te rekenen vanan 1 april 2018.

Wat wil dit zeggen? Wel vanaf 1 april ging dit systeem in werking. Wanneer je dus geen upgrades aankocht, bleef je dus beperkt tot versie 2.03. Koop je na twee jaar pas de upgrades, dan tellen die vanaf 1 april 2018. Je zal dus niet de allerlaatste upgrades kunnen installeren, maar enkel de upgrades die in 1 jaar verschenen zijn na 1 april 2018. Wil je dus pas na twee jaar upgraden tot de allerlaatste versie, dan zal je ook twee maal de upgrades moeten aankopen om de inhaalbeweging uit te voeren. Dit om te voorkomen dat mensen bijvoorbeeld enkele jaren wachten en dan met een enkele aankoop toch de allerlaatste versie zouden kunnen aankopen.

Dit zal uiteraard enkel gelden voor de mensen die overschakelen van versie 1 naar versie 2. De mensen die vandaag versie 2 zouden aankopen, zonder voorgaande aankoop van versie 1, starten natuurlijk meteen van de huidige versie en krijgen er dan 1 jaar lang de upgrades gratis bij. Daarna dienen zij ook de upgrades aan te kopen.

Hoop dat je hiermee verder kan.
Best Regards,
Gert
Bora25

Post by Bora25 »

Hallo Gert.

Bedankt voor de uitleg.
Ik begrijp het helemaal, en ik kan hier zeker mee verder.
Het is, zoals ik begrijp, alleen een beetje onhandig bij de aanschaf van een nieuwe
computer.
Maar ik neem aan dat 2.03 beter is dan 1.56, dus ik ga binnenkort wel upgraden.
Nogmaals bedankt voor de uitleg.

Groeten Ton
dvincent

Post by dvincent »

Hoi Ton,
ik zou voor de zekerheid toch een copy maken van de huidige werkende versie 1.56
Regards,
Dirk

Image
Bora25

Post by Bora25 »

Hallo Dirk.

Dat ga ik zeker doen.
Bedankt voor de tip.

Groeten Ton
Bora25

Post by Bora25 »

Beste Dirk

Is het niet zo dat je 1.56 niet meer kunt gebruiken als je naar 2.00 bent
gemigreerd ?
Dan heeft het toch niet zo veel zin om 1.56 nog te bewaren.

Groeten Ton.
dvincent

Post by dvincent »

Het is zo dat je v1.56 niet meer MAG gebruiken...
Regards,
Dirk

Image
Bora25

Post by Bora25 »

Ok, ik begrijp het.

Groeten Ton
Bora25

Post by Bora25 »

Hallo.
Ik ben vanmiddag gemigreerd naar 2.00.
Dat ging prima.
Ik heb een product key.
Mischien een domme vraag, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ik 2.03 kan downloaden.
belgianguy

Post by belgianguy »

Dag Ton,

Updates kan je selecteren binnen ProSim zelf.

Ga hiervoor naar "Help - Updates". Een nieuw venster zal opengaan en hier kan je scrollen door de verschillende updates.
De updates die je vrij kan installeren of die je eventueel aangekocht hebt kan je van hieruit meteen installeren.
Best Regards,
Gert
Bora25

Post by Bora25 »

Ok bedankt voor de reactie.
Kan dat vanuit 1.41 ?
Ik heb 2.02 op de computer staan, met aangepaste xml files.
Hier heb ik al mee gevlogen in de 30 minuten limited time.
Kan ik dan ook in 2.02 de product key invoeren, en vandaar naar 2.03 gaan,
of is het beter om vanuit 1.41 up te graden.

Groeten Ton
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”