msfs2020 of p3d v5

Post Reply
ph-dla

msfs2020 of p3d v5

Post by ph-dla »

Hallo

Ik heb beide software progamma's .
Prepare 3D werkt 99% zonder problemen met prosim 737 software , en Prosim 737 software is ook speciaal gemaakt voor Prepare 3D wat ik begreep.
Nu vraag ik mij af hoeveel procent ongeveer werkt msfs2020 met prosim 737 software ?
Wat is nu de bottleneck ?

Alvast bedankt dennis
JWS

Re: msfs2020 of p3d v5

Post by JWS »

Dennis,

Als je de diverse forumberichten leest, denk ik dat de conclusie makkelijk te trekken is dat MSFS die 99% niet haalt. Temeer niet nu ProSim MSFS (nog) niet formeel ondersteunt. ProSim is niet speciaal gemaakt voor P3D. ProSim werkte al met FSX (en zelfs FS9).

Groeten,
JWS
Hakkie

Post by Hakkie »

Dag mannen,

Gevoelig onderwerp, blijkt vaak. ;) Iedereen ziet het op zijn manier. Zo denk ik dat voor onze hobby MSFS2020 de sim van nu is en de nabije toekomst. Zelf ben ik gestopt met P3D! :shock: :? Hoeveel procent de ProSim B738 in MSFS overeenkomt met P3D? Volgens mij zijn er qua systemen etc. geen dingen die alleen in P3D werken, óf ik heb ze niet opgemerkt in mijn manier van vliegen. Dus zeg ik dat er geen verschil is, score 100%.

Waar je wel verschil merkt is de flightmodel. Daar wordt nog volop aan gewerkt en met elke update wordt het beter. Grootste verschil in het nadeel van MSFS merk ik persoonlijk bij het taxiën en het (auto) trimmen. Beter scoren vind ik MSFS vooral (lach niet) bij level flight. De bewegingen die je merkt door het weer komen erg realistisch over en zijn echt afhankelijk van de omgeving (wind wordt beïnvloed door wolken, bergen, water, kleur van de ondergrond etc). Beter dan in P3D met ActiveSky. Al met al denk ik dat onze temperamentvolle ontwikkelaar (grapje) van de fligtmodel op de goede weg is. Kijkend naar de PMDG B738 is er veel/alles mogelijk. Men is daar laaiend enthousiast over. Als ik ook hier een percentage moet geven, dan zeg ik 95%. Vaak lees je immers alleen maar in een forum over iets wat niet goed gaat. En ook mensen met P3D melden nog steeds issues. Het is beslist niet zo dat onze B738 slecht vliegt in MSFS.

En dan kom je natuurlijk bij de visuals. MSFS zet de standaard, dus die zet ik op 100%. P3D zit voor mij dan op 65%, ook met allerlei shader mods, addons voor het weer etc. Ik heb de buitenwereld nog nooit zo ervaren als nu en geniet er volop van. Een B737 vliegt hoog, dus wat boeit die buitenwereld? Voor mij veel. De (bekende addon) luchthavens zien er subliem uit. Aan de gate staan (met bijv. water dat bij regen over het glas van een brug loopt), taxiën, het opstijgen-vertrek-naderen-landen, alles is mooi om te zien en maakt de beleving aanzienlijk realistischer. Maar ook tijdens level flight is het genieten van de visuals. De wolken zijn prachtig, beïnvloeden elkaar qua licht, tussen lagen vliegen is geweldig, af en toe een open stuk waardoor je een net zo realistische aardkloot ziet. Prachtig. En met de beta SU10 van MSFS nu ook multi screen. Okay, nog niet 100%. Maar performance is top met mijn 3 65" tv's. En met één krachtige pc (ik heb geen supermachine, zie link in signature) is het beeld vloeiend (30fps). Alleen op grote complexe velden en met veel AI (ik gebruik RealTraffic met PSXT) haal ik de 30 niet. Maar fps blijft wel stabiel en naarmate je de baan nadert kruipt de fps weer naar 30 (ingesteld als max). In beta SU10 zit of komt een API voor terrein en weer radar, waar ontwikkelaars eenvoudig gebruik van kunnen maken. Nu gebruik ik nog ActiveSky hiervoor. Maar die kent niet de exacte locatie van de wolken in MSFS, dus wijkt het radarbeeld soms af. Nog even geduld hebben. Ik hoop althans dat ProSim bereid is hier tijd in de steken...

Het is wel duidelijk waar mijn voorkeur naar uit gaat, haha. We gaan zien wat er nog allemaal op ons af komt. X-Plane 12, P3D v6...
Kind regards,
Henk-Jan
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)
Click HERE for my flightsimulator info
ph-dla

Post by ph-dla »

hallo
Bedankt voor de feedback . Ik d8 nl dat je niet echt kon vliegen met msfs2020 ( ik heb prosim al enkele jaren en nog nooit echt gevlogen , ja met toetsenboard en muis. , Maar dit jaar is anders ben inmiddels begonnen met een vaste captains side cockpit tebouwen, )

gr dennis
Hakkie

Post by Hakkie »

Nou, ik heb ook nog nooit zelf een B737 of zo gevlogen hoor. Geldt voor de meeste cockpit bouwers denk ik. Een (bijna) volledige cockpit heb ik wel. Succes met bouwen en geniet ervan!
Kind regards,
Henk-Jan
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)
Click HERE for my flightsimulator info
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”